17 mrt. 2017

ROI facility BV (onderdeel van de ROI groep BV uit Naarden) heeft eind 2013 een innovatief integraal facilitair concept ontwikkeld met als visie: "onbezorgd Thuyskomen op kantoor". Thuys is specifiek gericht op het ontzorgen en blijmaken van organisaties van ca. 75 tot enkele honderden medewerkers

Om een antwoord te geven op de vraag, van met name middelgrote organisaties, hoe de kantooromgeving leuker, beter, slimmer en goedkoper gemanaged kan worden, heeft ROI facility een integraal facilitair concept ontwikkeld dat volledig is gericht op organisaties van 75 tot enkele honderden medewerkers. In dit integrale concept, "Thuys" genaamd, zijn de 5 kerndiensten van de kantoorhuishouding (ofwel facilities) opgenomen. Het gaat dan over de catering, de schoonmaak, de koffie, de klusjesman en degene die dat allemaal moet regelen, ofwel de Thuyshouder.

Al deze diensten dus in 1 hand, tegen een een vaste prijs per medewerker per jaar. De kosten voor Thuys ligger aanzienlijk lager dan organisaties nu gemiddeld kwijt zijn voor vergelijkbare diensten. Daarnaast betekent dit belangrijke indirecte verbeteringen doordat er volstrekte helderheid en voorspelbaarheid ontstaat inzake de facilitaire kosten en er nog maar 1 contract hoeft te worden afgesloten en 1 maandelijkse factuur hoeft te worden betaald. Groeit de organisatie, dan groeien de facilitaire kosten mee (vast bedrag per medewerker per jaar), krimpt de organisatie, dan dalen de kosten op dezelfde wijze mee.

Los van de financiele en indirecte verbeteringen levert Thuys nog iets veel belangrijkers op. Thuys is specifiek ontwikkeld voor middelgrote organisaties die hun medewerkers en bezoekers meer service en beleving willen bieden tegen lage en voorspelbare kosten, geheel passend bij deze tijd.

Met Thuys op kantoor verandert er iets in de beleving van de kantooromgeving. Van "werken op kantoor" wordt het gevoel "thuyskomen op kantoor". Door plaatsing van de moderne, modulaire en duurzame Thuyskiosk in de ontvangsthal, receptie of bedrijfskantine wordt iets nieuws toegevoegd aan het gemiddelde kantoorpand in Nederland. Bemand door gastvrije en pro-actieve Thuyshouder(s), worden de medewerkers en bezoekers vanuit de Thuyskiosk verwend met uitstekende koffie- en theevariaties, verse ambachtelijke broodjes, verse sappen en smoothies, huisgemaakte soep en gezonde versnaperingen. Alles dagvers en dagelijks wisselend.

Naast de bemensing van de Thuyskiosk is de Thuyshouder ook het primaire facilitaire aanspreekpunt voor medewerkers. Want naast de lunch en de koffie zit in het Thuysconcept ook inbegrepen de schoonmaak van het kantoor, de koffieautomaten en de handyman (klusjes). De Thuyshouder is verantwoordelijk voor de aansturing hiervan en zelf ook niet te beroerd om even de stofzuiger te pakken of een lampje te vervangen.

Tijdens de pilot is duidelijk geworden dat een aangepaste versie van Thuys ook uitermate geschikt is voor bedrijfsverzamelpanden. Met Thuys biedt de verhuurder/eigenaar een belangrijke extra service en beleving aan zijn (potentiele) huurders en daarmee een betere positie op de verhuurmarkt.